- کسب و کار

برندینگ چیست و چه نقشی در بازاریابی دارد

برندینگ چیست؟

تعریف برندینگ

آیا می دانید تعریف برندینگ چیست؟ بر طبق تعریف برندینگ از انجمن بازاریابی آمریکا AMA هویت یک برند یا همان برندینگ مجموعه ای است که متشکل از اسم، لوگو، علامت، طراحی، رنگ بندی و یا ترکیبی از همه این موارد که برتری و نوع خدمات هر کسب و کار یا تجارتی را هویت می بخشد.

به نوعی می توان گفت که برندینگ تفاوتها و وجوه تمایز شما را با شرکت ها و کسب و کارهای همتای خود مشخص می نماید.
پس برندینگ درباره رقابت بر سر مشتریان و مجاب کردن آنها به خرید خدمات و کالا یا محصول شما در میان رقبا نمی باشد، بلکه ایجاد یک ذهنیت و تفکر و یک چشم انداز نسبت به کسب و کار خود در ذهندمشتری می باشد، تا آنجا که دیگر مشتریان شما رفع نیازهایشان را در پرتو رجوع به شما می دانند.

برندینگ تفاوت های شما با رقبایتان را آشکار می سازد و ماهیت شما را از رقبا متمایز مینماید.

نتایجیدکه از یک برندینگ درست و حرفه ای حاصل می شود و به روایتی دستاوردهای برندینگ خوب به شرح ذیل می باشد.

  • انتقال پیام شما به مشتریان
  • افزایش اعتبار شما
  • متقاعد کردن مشتری با برند مناسب بسیار آسان است
  • افزایش قابل توجه وفاداری مشتریان به برند شما
  • برقرای یک رابطه عاطفی و ایجاد حس دوستی و هم خانوادگی در مشتری

اهمیت برندینگ

یک برندینگ موفق باید نیازهای مشتریانش را بخوبی شناسایی کرده و برنامه ریزی و استراتژی برند و کسب و کار خود بر این اساس پایه ریزی نماید.
برندینگ شما همانطور که بخشی از مشتریان شما را به سوی خود جذب مینماید همینطور هم بخشی از مشتریان را از شما دور خواهد نمود.

برندینگ موفق باید هر روز در تلاش برای جلب بیشتر رضایت مشتریان و جذب مشتریان جدید باشد، اینکار با تحقیقات میدانی صحیح، بررسی عملکرد و رضایت مشتریان به طور پیوسته و انتخاب یک استراتژی تبلیغاتی صحیح و با اصول امکانپذیر است.

مدیریت برند، پایه ریزی مناسبی را برای ارتباطات و درنتیجه بازاریابی شما ایجاد خواهد کرد که در صورت عدم توجه به آن ممکن خواهد بود که شما را از رقبای خود پایین تر قرار دهد.

بازسازی یک برند

شاید شما برای کسب و کار خود یک برندی را انتخاب کردید۱۱ششعرفی کردید و پس از گذشت چند ماه، از نتیجه کار برنیا ازمید بازسازی و بهبود برندینگ مرحله ای حساس و مهم در تاریخ هر تجارتی خواهد بود و کوچکترین اشتباه ممکن است موجب از دست رفتن مشتریان کنونی شما گردد ولی در نقطه مقابل برندینگ حرفه ای و مشاوره با متخصصین امر میتواند تجارت شما را متحول کرده و مشتریان شما را تا چندین برابر افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.