- کسب و کار, معرفی اپلیکیشن

روش کسب درآمد از اپلیکیشن موبایل

در راه کسب درآمد پایدار از هر اپلیکیشن، سه چالش اصلی وجود دارد. به عبارت دیگر، کسب درآمد از اپلیکیشن را می‌توان با یک مسیر سه بخشی بهتر درک کرد. این سه چالش عبارتند از:

جذب کاربر (Acquisition)

اصلی‌ترین چالش این مرحله کاهش هزینه‌ها است. اگر در این بخش نتوانیم با عددی کمتر از LTV کاربر جدید جذب کنیم، سوددهی اپلیکیشن زیرسوال می‌رود. شناخت کانال‌های مختلف جذب کاربر اعم از کانال‌های رایگان و شبکه‌ها و مدل‌های تبلیغاتی، می‌تواند عبور از این چالش را تسهیل کند.

نرخ بازگشت (Retention)

این مرحله در واقع سخت‌ترین و مهم‌ترین بخش برای کسب درآمد است. بیش از ۲۵% کاربران بعد از اولین استفاده از اپلیکیشن آن را حذف می‌کنند. این آمار تکان‌دهنده اهمیت حفظ کاربران در نگاه اول را نشان می‌دهد و اشتباه‌های گام اول را برملا می‌کند. اگر شبکه تبلیغاتی که برای جذب کاربر انتخاب کرده‌اید، شبکه‌ای ارزان باشد اما کاربرانی که برای اپلیکیشن شما به ارمغان می‌آورد کیفیت لازم را نداشته باشند و کاربرانی باشند که در اولین مواجهه‌ها با اپلیکیشن آن را حذف کنند، در مسیر درستی برای کسب درآمد پایدار نبوده‌اید.

ابزارهای فراوانی برای تحلیل اثربخشی شبکه‌های مختلف تبلیغاتی و اندازه‌گیری نرخ بازگشت کاربران وجود دارد که در جلسات بعد آن‌ها را مرور خواهیم کرد. اما این تمام ماجرا نیست. در واقع، نرخ بازگشت کاربران به اپلیکیشن بعد از چند روز، نشان‌دهنده ارزش اپلیکیشن شما برای آن‌هاست و همانطور که در بخش‌های قبلی گفته شد، این ارزش کلید اصلی کسب درآمد است. کیفیت اپلیکیشن شما در خلق ارزش برای کاربر به همراه یادگیری تکنیک‌هایی برای افزایش نرخ بازگشت کاربران، می‌تواند برای عبور از این چالش در راه کسب درآمد به شما کمک کند. در جلسات بعد، برخی از این راهکارها را با هم مرور خواهیم کرد.

پرداخت (Earning)

اگر در جذب کاربران و وفادار کردن آن‌ها موفق عمل کرده باشید، می‌توانید امیدوار باشید که بخشی از جامعه کاربران شما به پرداخت متمایل باشند. البته تبدیل کاربران وفادار به کاربرانی که پرداخت انجام بدهند، چالش این مرحله است و بعد از عبور از این چالش، تسهیل فرآیند پرداخت و جلب اطمینان کاربر برای دریافت ارزشی که او در حال پرداخت برای آن است، حیاتی است.

 

با توضیح این سه مرحله اصلی در کسب درآمد پایدار، امیدواریم لزوم فکر کردن به مدل درآمدی از ابتدای توسعه اپلیکیشن واضح‌تر شده باشد. در انتهای این مقاله، به لیستی از رایج‌ترین مدل‌های درآمدی اشاره می‌کنیم تا در جلسات بعد، به توضیح هریک بپردازیم.

  • مدل فروشی: دریافت هزینه از کاربر قبل از دانلود اپلیکیشن
  • پرداخت درون برنامه‌ای: نصب رایگان و فروش اقلام درون برنامه به کاربر
  • پول مجازی: استفاده از وجه رایج درون اپلیکیشن برای خرید اقلام دیگر
  • عضویت: نصب رایگان و دریافت هزینه برای عضویت
  • تبلیغات: نمایش انواع تبلیغات اعم از جایزه‌ای، ویدئویی، بنری و …

بابت مطالعه این مطلب از شما سپاسگذاریم

3 thoughts on “روش کسب درآمد از اپلیکیشن موبایل

  1. عرض سلام وادب واحترام دارم خدمت دست اندرکاران این سایت که هدف اصلی انها کمک به اقشارمظلوم جامعه است باتشکرعلی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.