- موضوعات داغ

قیمت دلار و سکه کاهش یافت. تحلیل بازار ارز

به دنبال بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران   تامین مصارف ارز خدماتی و همچنین با توجه به بازار بورس تهران قیمتهای دلار و همچنین سکه بازار آزاد ایران افت کرد
دوشنبه نهم مهرماه ۱۳۹۷ دلار از ۱۷۰۰۰ تومان به تقریباً هر دلار آمریکا ۱۵ هزار تومان رسید.
تعدادی خبرگزاری معتبر ایران مانند ایسنا در خرید و فروش میدانی حضور داشته و این کاهش قیمت را تایید نمودند.
روز دوشنبه نهم مهر ماه ۱۳۹۷ در بسیاری از شبکه های اجتماعی تصاویر بسیار طولانی برای فردش دلار در توسط توده مردم منتشر گردیده است.
دلار آمریکا در روز نهم مهر ماه ۱۳۹۷ طبق قیمت اعلام شده در بالا، نسبت به ۲دروز قبل در حدود ۱۳ درصد کاهش یافت این کاهش قیمت برای طلا و سکه نیز اتفاق افتاد و قیمت سکه هم حدود ۱۳ درصد کاهش یافت.
بخواهیم قیمت دلار را نسبت به دو روز گذشته مقایسه کنیم خواهیم دید که قیمت دلار دو روز گذشته به مرز ۱۹ هزار تومان رسید که این افزایش قیمت دلار باعث شد که روسای ۳ قوه تصمیمی اتخاذ کرده که از این پس مانند چند سال پیش بانک مرکزی مدیریت قیمت ارز را بدست گرفته و برای کنترل بازار ارز، مستقیم وارد عمل شود. این تصمیم در قالب یک بخشنامه به بانک مرکزی ابلاغ گردید و به بانکها و صرافیها گفته شد در صورت عدم ارائه حواله ارزی، در قبال درخواست مردم یعنی نیازهای خدماتی آنها اسکناس ارزی  داده شود که اابته این نیازها در ۱۰ عنوان تعریف می شود که شامل ارز دانشجویی و تحقیقاتی ونیز فروش ارز درمانی و ارز شرکت های هواپیمایی و همچنین برخی از نهادهای دولتی که خارج از ایران هستند را شامل میشوند.

وب سایت معتبرخرید و فروش طلا و سکه ثامن ورشکست شد

1 دیدگاه در “قیمت دلار و سکه کاهش یافت. تحلیل بازار ارز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.