- سبک زندگی, موضوعات داغ

مشاوره حقوقی و انواع آن

با توجه به اینکه تمامی مسائل و مشکلات پیش آمده برای افراد از طریق قانون و به صورت رسمی و حقوقی این مسائل را پیگیری کنند. از این رو مشاوره و مشورت با مشاوری ماهر و حرفه ای در زمینه های مختلف حقوقی و قانونی می تواند نفع بسیار زیادی در روند انجام مشکلات داشته باشد.
مشاوره حقوقی با مشاور یا وکیل حرفه ای بسیار ضروری است زیرا قبل از انجام تشکیل پرونده و یا تنظیم دادخواست و … می توان از تجربیات مشاور استفاده کرده و بهترین و سریع ترین زمان را انتخاب کرد. با گرفتن مشاوره از متخصصین در این موارد می توان با روند کار آشنا شد.
مشاوره های حقوقی می تواند از طریق مشاوره حضوری و یا غیر حضوری انجام شود. بهتر است قبل از انجام هر گونه اقدام قانونی، ابتدا با یک مشاور و متخصص مشورت و طرح مساله کرد.

نکات مهم در انتخاب برای مشاوره های حقوقی

• حتما در ابتدای امر، سابقه کار و یا روزمه مشاور و یا وکیل را بررسی کنید، سابقه کار و تجربه وی و آشنا بودن یک مشاور به امور مختلف، یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که باید به آن توجه کنید. زیرا در پروسه تشکیل پرونده و یا تنظیم دادخواست های مختلف ممکن است اتفاق ها و یا اموری دیگری پیش بیاید که فقط یک وکیل با تجربه در کمال آرامش به امور واقف است.
• سابقه یک مشاور حقوقی می تواند از نظرات افرادی که قبلا با وی همکاری داشته اند بررسی شود.
• توجه کنید که سن یک مشاور حقوقی و یک وکیل هیچ ارتباطی به کاربلد بودن آن فرد ندارد، سن یا جنسیت تاثیری در انتخاب وکیل نباید داشته باشد و فقط و فقط مشاور باید از روی تجربه و سابقه اش باید انتخاب شود.
• از نکات بسیار مهم در روند تشکیل پرونده های حقوقی این است که مشکل را با یک فرد متخصص مطرح کرد، یک متخصص و مشاور حقوقی دارای تخصص های لازم و علم و دانش حقوقی است تا بتواند بهترین نحو یک شخص را راهنمایی کند.
• از افراد متخصص مشورت بگیرید. افراد متخصص مانند وکیل پایه یک.
• بعد از انتخاب مشاور و متخصص حقوقی، هزینه وکالت و نرخ تعیین شده برای مشکل باید در ابتدای کار مشخص شود.
• یک وکیل و مشاور حقوقی باید موکل خود را به امور پرونده اگاه کند و بسیار واقع بینانه مشکلات را بررسی کرده و راهکار مناسب با آن موقعیت را بیان کند.


آیا احتیاج به مشاوره حقوقی دارید؟ مجموعه حقوقی مجرب آوای وکلا در کنار شماست!


مشاوره حقوقی در انجام چه کار هایی باید تخصص داشته باشد؟

• شنیدن کامل حرف های مشاوره گیرنده و راهنمایی و دادن مشاوره به وی با در نظر گرفتن تمامی اصول حقوقی و در نظر گرفتن واقع بینی
• در جریان گذاشتن موکل برای تمامی امور
• داشتن تجربه برای مشاوره دادن در زمینه های مختلف و توانایی تحلیل رای دادگاه و بررسی کردن تمام جوانب پرونده
• به تمامی سوالات موکل خود پاسخ کامل و حقوقی دهد.
• تشکیل پرونده، تنظیم دادخواست، ارائه لایحه های دفاعی

آیا گرفتن مشاوره حقوقی فقط در زمان مشکل امکان پذیر است؟

برای انجام هر کار حقوقی می توان قبل از انجام آن نیز با یک مشاور حقوقی مشورت کرد. به طور مثال اگر مالکی بخواهد زمین خود را در اختیار سازنده ای قرار دهد، می تواند با مشورت گرفتن از یک مشاور حرفه ای به تمامی جوانب کار آشنایی پیدا کند. و یا اینکه فردی اگر بخواهد ملک خود را اجاره دهد، قبل از اجاره می تواند با گرفتن مشورت حقوقی از اتفاق های مختلف در طی تنظیم قرار داد جلوگیری کند.
از این رو برای انجام هر کاری که می تواند جنبه های مختلف حقوقی داشته باشد، می توان از قبل از یک مشاور، مشاوره حقوقی گرفت.

روش های گرفتن مشاوره حقوقی

۱- مشاوره حقوقی به صورت حضوری
در این روش شخص حضورا، به دفاتر وکالت مراجعه می کند و مشکل خود را مطرح می کند. سپس با توجه به نوع مشکل وکیل متخصص می تواند انتخاب شود.
۲- مشاوره حقوقی به صورت غیر حضوری
در این روش شخص از راه دور مشکل خود را مطرح می کند. که به صورت های زیر انجام می شود.
• مشاوره حقوقی تلفنی: در ابتدا باید شخص سوالات و مشکلات خورد را آماده و با مشاور مطرح کند، سپس مشاور حقوقی به تمامی سوالات وی پاسخ داده و در صورت لزوم فرد را برای قرار های بعدی و دیدن اسناد و مدارک فرا می خواند.
• مشاوره حقوقی آنلاین : در این روش فرد سوالات خود را به صورت مکالمه از طریق چت از مشاور پرسیده و می تواند مدارک را فرستاده و مشاوره حقوقی بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.