قابلیت جدید iOS 12
- معرفی اپلیکیشن, موضوعات داغ

اسکرین تایم قابلیت جدید iOS 12

اسکرین تایم یا screen time قابلیت جدیدی اپل است که امکانات جالب توجهی در خصوص مدیریت زمان در استفاده از اپلیکیشن های گوشی تلفن همراه شما را داراست و می تونید خودتون رو مدیریت کنید و در جریان باشید که چقدر از تلفن هوشمند استفاده می کنید و بیشترین زمان را در کدام برنامه ها به چه نحوی سپری می کنید.

یکی از ویژگی های جدید ios 12 بخش Screen time میباشد. در این بخش شما میتونید مدت زمان استفاده از برنامه ها رو مدیریت کنید.

اگر دوست دارید بدونید که در طول روز چقدر از اینستاگرام یا تلگرام و یا … استفاده میکنید، این بخش به کمک شما می آید. همینطور در این بخش شما میتونید اعتیاد خود به استفاده از گوشی را نیز کنترل کنید! این بخش آمار فعالیت های شما را به شکل نمودار هایی زیبا به شما نشان میدهد تا بتونید نحوه استفاده از دستگاه خود را تجسم کنید.

میتونید در این بخش طبق یه زمان بندی مشخص از طرف خودتون، دسترسی به بعضی از برنامه ها رو محدود کنید و همچنین تمام نوتفیکیشن ها را بلاک کنید که برای مثال در هنگام خواب برای شما مزاحمتی ایجاد نکنند. این قابلیت در قسمت Downtime بخش Screen time قرار گرفته.

اسکرین تایم screen time
اسکرین تایم screen time

همچنین شما میتونید دسترسی به برنامه ها را محدود کنید، برای مثال میتوانید از بخش App limits تعیین کنید که استفاده از اینستاگرام در روز محدود به یک ساعت باشد و بعد از یک ساعت اینستاگرام باز نمیشود. همچنین اگر از Family Sharing استفاده میکنید میتوانید این تنظیمات را برای گوشی های زیر مجموعه گوشی خودتون مشخص کنید و بدون نیاز به دسترسی، آن ها را با گوشی خود کنترل کنید.

برای فعال کردن Screen time به مسیر زیر بر‌وید :
Settings > Screen Time > Trun on screen time

اسکرین تایم ios 12
اسکرین تایم ios 12

نظرات خود را در مورد اسکرین تایم قابلیت جدید iOS 12 در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

3 thoughts on “اسکرین تایم قابلیت جدید iOS 12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.