- کسب و کار

هر چیزی که باید درباره پیچ و رولپلاک نما بدانید!

عایق بندی نما با کیفیت بالا اتلاف حرارت از طریق دیوارها را تا ۲۰ درصد کاهش می دهد که رعایت این نکته راحتی افراد و صرفه جویی در انرژی را تضمین می کند. برای رسیدن به این هدف لازم است نه تنها خود عایق، بلکه پیچ و رولپلاکهای نما را نیز به درستی انتخاب کنید . اینها اتصال دهنده های خاصی هستند که با آنها دیوارها به صورت ایمن عایق میشوند. انتخاب مناسب اتصال دهنده ها کلید عایق کاری موثر و بادوام خانه است.

پیچ و رولپلاک نما چیست؟

پیچ و رولپلاک نما

هر رولپلاک بستی است که در پایه ساختمان ثابت می شود و به همین دلیل مواد مجاور خود یا سازه خاصی را نگه می دارد. اما اگر رولپلاک های معمولی در ترکیب با سایر بست ها (پیچ یا پیچ های خودکار) استفاده شوند، پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در یک کیت آماده برای استفاده ارائه میشود.

یک رولپلاک نمای معمولی شامل سه قسمت است:

۱٫میله

۲٫کلاه

۳٫قسمت لنگر

قسمت لنگر در مواد پایه (دیوار) ثابت میشود. میله در قسمت لنگر وارد می شود و درپوش پهن مواد عایق را در مقابل دیوار نگه می دارد. این کار نصب دائمی عایق روی نما را تضمین می کند. پیچ و رولپلاک نما نه تنها از نظر پیکربندی، بلکه در طول میله نیز با نمونه های معمولی متفاوت هستند- می تواند به ۴۰ سانتی متر یا بیشتر برسد (که با ضخامت زیاد لایه عایق توضیح داده می شود)- علاوه بر این، درپوش اتصال دهنده های نما همیشه پهن هستند (این به شما امکان می دهد مواد شل مانند پلاستیک فوم و عایق پشم معدنی را نگه دارید).

الزامات اساسی برای پیچ رولپلاک نمای ساختمان

اتصال دهنده های نما مطابق با استاندارد فعلی تولید می شوند و مستلزم آن است که این بست ها در برابر آب و هوا و در برابر ضربه مقاوم باشند و الزامات ایمنی آتش را برآورده کنند. عناصر باید رطوبت (برای قطعات فلزی عملیات ضد خوردگی لازم است) و محدوده دمایی بین ۴۰- تا ۸۰+ درجه سانتیگراد را تحمل کنند.

هدف اصلی پیچ رولپلاک نمای ساختمان ، ایجاد چسبندگی بالا در دیوار باربر است. برای این کار به ویژه از بریدگی ها و آنتن ها در قسمت اسپیسر استفاده می شود. برای دستیابی به استحکام مورد نیاز بست، از لنگر میله استفاده می شود.

انواع پیچ و رولپلاک نما

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

همه پیچ و رولپلاکهای نما در ویژگی های زیر متفاوت هستند:

مواد تولیدی

ویژگی های طراحی

محدوده اندازه

مواد سازنده پیچ و رولپلاک نما

پیچ و رولپلاک نما ممکن است شامل قطعاتی از فلز و مواد پلیمری باشد. علاوه بر این، قسمت لنگر تقریباً همیشه پلاستیکی است (اغلب از فایبرگلاس ساخته می شود). پلاستیک دارای انعطاف پذیری لازم برای پر کردن تمام قطر سوراخ آماده شده در پایه قبل از نصب است. به همین خاطر بست به خوبی در دیوار قرار می گیرد و به طور ایمن در آن ثابت می شود.

میله رولپلاک نما می تواند هم از پلیمر و هم از فلز ساخته شود. جداکننده فلزی لزوماً تحت تاثیر ضد خوردگی (به ویژه گالوانیزه شدن) قرار می گیرد و با استحکام بالا مشخص می شود.

میله پلیمری از نایلون، پلی استایرن یا پلی آمید ساخته شده است. نیازی به درمان ضد خوردگی ندارد، زیرا از رطوبت نمی ترسد. در عین حال، سطح مورد نیاز استحکام را تضمین میکند: اتصال دهنده های پلیمری به راحتی در برابر فوم نه چندان سنگین و عایق پشم معدنی مقاومت می کنند. میتوان آن را به بلوک های سیلیکات گاز، بتن فوم، آجرهای توخالی و سایر پایه ها متصل کرد.

مزایای محصولات پلیمری:

مقاومت در برابر آب و هوای مورد نیاز؛

هدایت حرارتی کم (کارایی عایق را کاهش نمی دهد).

وزن سبک

قیمت قابل قبول.

رولپلاک های کامپوزیت شده با میله فایبرگلاس نیز وجود دارد. آنها در هر پایه ای نصب می شوند و به شما امکان می دهند حتی ضخیم ترین عایق را تعمیر کنید، زیرا طول آنها به ۶۰ سانتی متر میرسد. ممکن است یک واشر با قطر تا ۱۰ سانتی متر در مجموعه بست های کامپوزیت وجود داشته باشد.

شرکت ایران فرود به عنوان مجری پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با بهترین راپل کاران حرفه ای و آموزش دیده که دارای مدارک کار در ارتفاع (ایرتا) می باشند؛ خدمات راپل خود را همانند، آب بندی، سیمانکاری، شستشوی نما، نصب سنگ نمای ساختمان، نصب انواع توری صنعتی و مرغی و  صدها خدمات دیگر را به همراه ضمانت کتبی ۴ ساله به همراه بهترین مصالح و با پیشرفته ترین تجهیزات ارائه می دهد. پیچ و رولپلاک نما امری مهم با ظرافت های خاص خود است که بهتر است توسط متخصصان و راپل کاران انجام پذیرد تا خسارت های جانی و مالی صورت نپذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.