دانلود اپلیکیشن روبیکا
- معرفی اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن روبیکا با تبلیغات میلیاردی

روبیکا یا اپلیکیشن روبیکا نامی است که از شروع سال ۹۷ در تلویزیون جمهوری اسلامی به خصوص سریال ها و برنامه های نوروزی صدا و سیما، تبلیغات بسیار گسترده ای کرده و برای اکثر ما آشناست. این نوع تبلیغات وسیع و پر هزینه که در حوزه نرم افزار و اپلیکیشن در صدا و سیما بی سابقه بوده است باعث شد تا تعداد زیادی کاربر را جذب کند و در پی آن نظر اکثریت را به خود جلب نماید تا جایی که عده ای پس از بررسی و تحلیل این اپلیکیشن از منظر امنیت و سکیوریتی موضوعی را مطرح کردند که روبیکا برای کاربران نا امن است و نصب آن باعث می شود که این اپلیکیشن به اطلاعات تلگرام کاربران دسترسی یابد به نحوی که این خبر به سرعت در مدت کوتاهی در شبکه های اجتماعی و رسانه ها پخش شد تا جایی که در شبکه های اجتماعی مانند توییتر، سئوالات متعددی از وزیر ارتباطات آقای آذری جهرمی پرسیده شد که آیا این مشکل نقض حقوق حریم شخصی روبیکا صحت داشته یا خیر و یا چطور امکان دارد اپلیکیشنی که مالک آن مشخص نیست و وب سایت آن نیز دارای نماد اعتماد نمی باشد در این حد تبلیغات از شبکه های صدا و سیما پرداخته است. در این مقاله ابتدا به معرفی اجمالی اپلیکیشن روبیکا می پردازیم سپس به موضوع نقض و یا عدم نقض حریم خصوصی کاربرانی که روبیکا را در موبایل خود نصب کرده اند(آیا روبیکا حریم خصوصی را نقض میکند و مشکل امنیتی دارد یا خیر اپلیکیشنی امن می باشد؟) خواهیم پرداخت.

روبیکا
روبیکا

امکانات و ویژگی های اپلیکیشن روبیکا به شرح ذیل می باشد:

امکان تماشای فیلم و سریال های روز دنیا
امکان پخش شبکه های تلویزیون دیجیتال
امکان پخش موسیقی و موزیک های دلخواه
امکان بهره برداری از  آموزش های الکترونیکی از طریق کلاس های آنلاین
امکان برقراری ارتباط با بسیاری از برنامه های تلویزیونی و قابلیت ارسال پیامک به آنها
برخورداری از کیف پول شخصی
امکان خرید شارژ تلفن همراه خود
پرداخت قبوض مختلف خدماتی
امکان خرید درون برنامه ای با داشتن درگاه بانکی
امکان مدیریت مالی و حسابداری شخصی
امکان داشتن یک آرشیو از برنامه های تلویزیونی و امکان توقف، برگشت به عقب و یا پخش مجدد آنها
امکان تماشای برنامه های ورزشی به صورت زنده و دسترسی به آرشیو آنها
امکان تماشای برنامه های مربوط به سلامت و دسترسی به آرشیو آنها
و از همه مهمتر اینکه همه این امکانات برای مشترکین همراه اول و ایرانسل بدون نیاز به استفاده از حجم اینترنت می باشد و حجم اینترنت آنها مصرف نشده و رایگان می باشد یعنی بدون نگرانی از مصرف حجم اینترنت می توان با خیال راحت از خدمات آن استفاده کرد.

نقض حریم خصوصی روبیکا

برخی معتقدند اپلیکیشن روبیکا از بخشی کدهای تلگرام استفاده نموده و میتواند به اطلاعات تلگرام افراد دسترسی داشته باشد. در پی این ادعا، وزیر ارتباطات در توییتر خود در پاسخ به این شبهات نوشت:

درخصوص نرم افزار «روبیکا» که این روزها از صدا و سیما تبلیغ می شود پیگیری شد و پاسخی از سوی تولیدکنندگان این اپلیکیشن ارائه شده است.
وی با بیان اینکه گزارش مردمی و نیز پاسخ فنی واصل شده از سوی روبیکا را به یکی از مراکز آپا برای بررسی دقیق فنی ارسال کرده است، گفت: نتایج این بررسی را مرکز ماهر اعلام خواهد کرد.

وزیر ارتباطات همچنین توضیحات که تولیدکنندگان اپلیکیشن روبیکا دادند را منتشر کرد که در این توضیح آمده است:

استفاده از کدهای اپن سورس مرسوم است و تلگرام نیز اپن سورس است و ما در روبیکا بخشی از کد تلگرام را برای مدیریت بهتر صفحات برنامه استفاده کردیم تا روبیکا هم مثل تلگرام در گوشی های قدیمی روان اجرا شود. به دلیل کمبود وقت فرصت حذف قسمتهای اضافی کد تلگرام که نیازی نبود را نداشتیم که در ورژن بعدی حذف خواهند شد. از لحاظ فنی هم هیچ اپلیکیشنی امکان دسترسی به هیچ قسمت تلگرام کاربر را ندارد و تنها در صورتی که دسترسی به حافظه داشته باشد به فایل های دانلود شده تلگرام می تواند دسترسی داشته باشد. روبیکا هم در هنگام نصب هیچ دسترسی حساسی از شما نمی خواهد و تنها دسترسی به حافظه گوشی را برای آپلود عکس پروفایل آنهم در هنگام اجرا درخواست می کند و در صورتی که اجازه دسترسی ندهید این اپلیکیشن امکان دسترسی به حافظه شما هم ندارد. پس اینکه قسمتی از کد تلگرام در برنامه استفاده شود هیچ ارتباطی به جاسوسی از تلگرام ندارد.

آموزش دانلود روبیکا و نصب آن

برای نصب و راه اندازی اپلیکیشن روبیکا به دو روش می توان عمل کرد

۱- دانلود روبیکا به طور مستقیم که باید به وب سایت روبیکا مراجعه کرده و  آن را روی تلفن همراه خود نصب کنید.

۲-دانلود روبیکا با استفاده از لینک زیر :

دانلود نسخه اندروید روبیکا کلیک کنید

دانلود نسخه IOS روبیکا کلیک کنید

پس از دانلود و نصب اپلیکیشن روبیکا مراحل زیر را طی کنید:
پس از لمس آیکون اپلیکیشن در صفحه باز شده روی گزینه “ورود” کلیک کنید. پس از آن شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و مجدداً گزینه “ورود” را کلیک کنید و صبور باشید تا کد تاییدی برای شما پیامک شود که پس از دریافت این کد، آن را در محل مربوطه وارد نمایید. حالا به طور خودکار وارد برنامه روبیکا شده و می توانید از امکانات و خدمات این برنامه لذت ببرید.

درگاه پرداخت اپلیکیشن بیدونت بسته شد و پشت پرده بیدونت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.